Verslag Tenerife 26 mei tm 2 juni 2016

Verslag van de Vliegreis Tenerife 26 mei tm 2 juni 201

26 mei reisdag naar Tenerife

Na eerste met de bus langs de opstapplaatsen Assen, Emmen Hoogeveen en Zwolle te hebben gereden, zijn we in een 5 uur durende vlucht, die ons over Londen en langs Bretagne bracht, om 10 voor zeven lokale tijd ( we zijn een uur naar achteren gegaan) op Tenerife neergezet.

Spullen in en uit de bus en nu zitten we met de hele groep, bestaande uit 25 deelnemers en 4 begeleiders in een prachtig hotel. Je kon tot 21.30 uur eten, dus waren we ruimschoots op tijd om de buiken te vullen. Omdat het een lange reis was, lagen de meesten omstreeks middernacht al op bed.

27 mei rustdag

Iedereen is heerlijk uitgerust opgestaan. Want vandaag was het verkenningsdag! De begeleiders gingen aan de slag om de excursies vast te leggen en de anderen gingen het plaatsje Costa Adeje verkennen.We hadden afgesproken samen te gaan lunchen en streken neer op het terras van de “Rode Garnaal”. Later zijn we hier iedere keer dat er gezamenlijk geluncht werd ook heen gegaan. Er was voldoende keus, het uitzicht over zee was schitterend en de obers waren super aardig.

Daarna kon iedereen zelf de dag invullen:Boodschapjes doen, ansichtkaarten geschreven en verstuurd, zwemmen, een markt bezocht en en passant zijn Hendrik Bruintjes en Henk Havermand ook nog kampioen sjoelen van España geworden!

De avond werd ingeluid met een fantastisch diner in de vorm van een buffet. Van alles er op en eraan. Gesnoept kon er worden van garnalen, met mozzarella gevulde gefrituurde balletjes, Belgische frieten, konijn, vis, kleine karbonaadjes, Russische salade ( geen huzaar te bekennen) diverse soorten fruit en een lekkere kaasplank of ijs na.

En waar beland je dan als de avond valt. Juist. Op het terras aan de voorzijde van het hotel. Mooie verhalen van medereizigers, indrukwekkend maar altijd eindigend in een forse schaterlach over het terras. Je hebt pas in de gaten hoe laat het is als de een na de ander met een forse groet zijn voor de nachtrust bestemde tijd aankondigt.

28 mei Loro Parc

Vanmorgen behoorlijk vroeg van de boxspring gestapt. Excursiedag vandaag, dus vroeg ontbijten, en om 09.00 uur in de bus.
Anderhalf uur bussen langs de kustweg met prachtige uitzichten was bepaald geen straf. Bij het park konden we de bus royaal parkeren, en hadden we ook genoeg ruimte om zonnebrand te smeren.
Een ieder kon op eigen gelegenheid dit fantastische park (op 1 na leukste park van de wereld!) verkennen.
Gorilla’s, fel gekleurde ara's, kwallen in prachtig gekleurde bakken water piranha's en haaien keken ons net zo verbaasd aan als wij hen.

Er waren diverse shows van dolfijnen, orka’s en papegaaien. Bij de dolfijnen hebben we, omdat we toch een poosje moesten wachten, het publiek bezig gehouden met de wave. Waarna de dolfijnen ons bezig hebben gehouden met salto's, staartzwemmen en allerlei andere capriolen. Daarna lekker lunchen en door naar de orka-show. Prachtige dieren met allerlei kunststukjes. Wonderbaarlijk wat die ogenschijnlijk logge dieren presteren. Kunnen sommigen van ons nog wat van leren. Maar het meest mooie was dat ze in staat waren met hun staart honderden liters water over het publiek uit te storten. De mensen op er eerste rijen waren echt drijfnat.Daarna nog een papegaaienshow gezien en toen was het 16.00 uur en busten we terug naar het hotel.

Beetje bij komen en toen weer buffetten. Wat een luxe toch hè?
Op het buitenterras werd onder het genot van diverse sapjes, al dan niet voorzien van alcohol, de dag weer doorgenomen.

29 mei rustdag........

Geplande rustdag vandaag. Uitslapen dus, maar wat is Tenerife zonder naar het strand te zijn geweest. Eerst lekker geluncht bij de “ Rode Garnaal”  en daarna de zwemkleding aan en de zee in…..

Het water was verschrikkelijk koud, maar als je er eenmaal doorheen was, erg verkoelend. Op Tenerife staat de zon pal boven je, dus in een mum van tijd was iedereen al flink verkleurd.

We moesten ook nog even naar de EHBO post, omdat Dennis en Margreet geprobeerd hadden een zee-egel te zoenen, maar die stelde dat niet op prijs….gelukkig hoefden geen ledematen verwijderd te worden. Advies; niets aan doen. Gaat vanzelf over. Dat bleek gedurende de rest van de vakantie ook zo te zijn. Geen last meer gehad.

Toen we allemaal door de zon bijgekleurd waren (van diep rood tot kastanjebruin) wat door het dorpje geslenterd en terug naar het hotel
Na het diner de ondergaande zon bekeken omdat het gister volgens de mannen zo mooi was.

30 juni bruinvissen en dolfijnen spotten

Een klein stukje lopen, 10 minuten met de bus en we konden aan boord van een grote catamaran stappen. Op jacht naar bultruggen bruinvissen en dolfijnen.
Met een zware zeegang vlak buitengaats ging het met grote snelheid over de oceaan. Moet nog even vermelden dat in beide drijvers van de boot, onder waterglazen ramen zaten waardoor je onder water naar de vissen kon kijken. Helaas, geen vis gezien. Wel bruinvissen en later ook nog dolfijnen. Wij hadden het soort zonder adhd, dus gesprongen werd er niet.

Na drie uur weer terug op vaste wal. Voor de sensatiezoekers. Er waren geen zeezieken dus er is ook niets geofferd aan Neptunes.
Terug zijn we lopend gegaan. Over de boulevard met zijn prachtige winkeltjes duurde dat wat langer dan gedacht want er werd natuurlijk lekker souvenirs ingeslagen
Bij thuiskomst even heerlijk afdouchen, buffetten met live muziek. Dit omdat het een Canarische feestdag was.
De rest van de avond werd doorgebracht zoals gebruikelijk. Mooie verhalen, tranen over de wangen en veel diverse soorten frissigheid in volle glazen

31 juni Sjiep sscheuren = Canarisch voor Jeep safari

Vroeg opstaan! En vroeg ontbijten!|
Om half negen rolden vier "jeeps", (drie Toyota ‘s en een land rover) bij ons hotel naar beneden om Tenerife onveilig te maken…

Het eiland Tenerife is ontstaan door een vulkaan " de Teide " uitbarsting ergens heel lang geleden.  Over het hele eiland loopt een bergkam die het eiland in een noord en een zuid deelt. Noord krijgt de regen en zuid de zon.  Wij wonen op zuid!We zijn met de Jeeps over het hele eiland gekomen en het hoogste punt voor ons was 2100 meter!! Zo droog en dor het aan de zuidkant is, zo groen is de noordkant.

Na een typische Canarische lunch, bestaande uit soep, in zeewater gekookte aardappelen, kip en groente. Wat je kon dippen in heerlijke pittige knoflook sausjes, zijn we verder de binnenlanden van Tenerife in getrokken

Prachtige natuur en wegen met haarspeldbochten, waar je tegen moet kunnen. Zeker als de auto's bestuurd worden door mannen die denken dat ze Max Verstappen zijn. Niet raar dus dat onze lieve heer regelde dat een van onze mensen de inhoud van zijn maag in de auto omkieperde. Chapeau voor bemanning, begeleidster en piloot die deze zaak zo schoon hebben gemaakt, dat je er alsnog van de vloer kon eten. (Er lag genoeg in nietwaar?)
Na op diverse plekken gestopt te hebben om mooie foto’s te maken, zijn we teruggereden naar het hotel.

Na het buffetten, glow in the dark armbandjes uitgedeeld en zijn we met de hele groep de stad ingegaan. Degene die niet zover konden lopen gingen met de taxi, maar de meesten gingen lopen. Omdat de meeste cafe’s vol waren zijn we uiteindelijk in een Belgisch/Nederlands eetcafé beland, er waren nog meer Nederlanders, dus de stemming zat er direct goed in!

Klokslag twaalf uur konden we zingen ter ere van Geert Veldman zijn verjaardag.
Het was nog lang onrustig in Tenerife.
Morgen uitslaap/rustdag, vandaar. Souvenirs kopen en  nog wat dingetjes bekijken. Zwembad zal wel weer goed bezocht worden evenals de bar.

1juni souvenir, rust, strand, chill dag

Weer van dat verschrikkelijke ontbijt genoten en daarna slingers opgehangen op het terras. De jarige Geert Veldman moest van dat alles niks hebben en was er snel tussen uit geknepen en stond op een afstandje toe te kijken maar door middel van een omtrekkende beweging werd hij verrast en overgehaald om mee te kome. Met een luid " hij leve hoog (2x) en hieperdepiep hoera ( 3x) " werd hij toegezongen. Als cadeau werd hem een T shirt van Tenerife overhandigd. Vervolgens contact gezocht met Nederland en werd Rob Hingstman een aubade gebracht voor zijn 50e!! verjaardag. Daarna met redelijk grote groep op souvenir-jacht.

Na de lunch op zoek naar de bestuurder van een banaan. Je weet wel, zo'n geel ding die met een bloedvaart over het water wordt getrokken. Moesten we doen zei Jan Roelof…..Nadat we alles geregeld hadden gingen we met ons vieren, Luuk, Jan Roelof, Dennis en Henk, tot aan ons kruis door de oceaan waar we opgepikt werden door en speedboot met een 200 pk motor erachter.

Op open zee moesten we overstappen op een dubbele banaan en brak de hel los. Met een verschrikkelijke vaart hotsten en botsten we over het water. Binnen drie tellen was je klets, zaten je ogen vol, zat je met gesloten ogen en samen geknepen billen en knieën te wachten tot je eraf viel. Dennis viel er wel af maar bleef tussen ons in liggen. Geen gevaar, dus door met het spul.

Na tien minuten was het weer over. 9 minuten en 50 seconden met de ogen dicht en kletsnat over de oceaan knappen. Wie bedenkt dat. Maar wel moooooooi.
Na de laatste keer van het buffet te hebben genoten, nog op het terras gezeten en genoten van een koude Cervezas en/of een Cuba Libre

2 en 3 juni, terugreisdag

Omdat we pas om 16,15 uur opgehaald werden door de bus, hadden we voldoende tijd om rustig de koffers naar beneden te brengen en nog wat te zwemmen (Sybrand en Henk) of iets anders te doen….

In de bloedhete zon werd door een groep een bezoek gebracht aan een marktje om de hoek. De laatste souvenirs werden ingeslagen en vervolgens door naar het lunch café "de rode garnaal"  die, zoals jullie inmiddels weten, eigenlijk een kreeft is.

Om kwart over vier stopte er een prachtige bus die ons naar het vliegveld bracht.

Omdat we royaal op tijd waren hadden we alle tijd om op ons gemak in te checken. Helaas had het vliegtuig 1 uur vertraging, maar dat mocht de pret niet drukken, op de prachtige luchthaven van Tenerife, kon je heerlijk eten en shoppen. De vertraging maakte voor de sfeer niet uit. Plezier voor twee met onze medepassagiers. Iedereen heeft voor ons een vriendelijk woord. Andersom natuurlijk ook.Het signaal om te boarden was duidelijk en in een ommezien zaten we in de boeing 737-800.

Hapje, drankje, klein tukje, foto's terug kijken en.....toch nog de zonsondergang gezien.

Op Schiphol hadden we door de rode bandjestruc zo de koffers weer in ons bezit en de chauffeur van Drenthe Tours had al door gegeven dat hij buiten stond te wachten.

Via " de Lichtmis" waar Leon werd gedropt ging het naar Hoogeveen, Emmen en Assen. Overal het zelfde beeld. Blije ophalers en blije vakantiegangers. Met weemoed werd afscheid genomen, maar allemaal met de woorden, we hebben erg genoten en zien elkaar 4 november bij de reünie in Emmen

Kort samengevat komt het hier op neer dat we er met ons allen een geweldige vakantie van hebben gemaakt. Deelnemers en begeleiders. Geen problemen met gezondheid. Geen "dingetjes" die ons dwars gezeten hebben. Het hotel was een uitstekende uitvalsbasis met heerlijke kamers en dito maaltijden. Mooie excursies, heerlijke lunches, veel zon en lekker weer met alles wat daar bij hoort.