Reisverslag Corfu 17 tm 24 mei 2017

Vakantie Corfu 17 tm 24 mei 2017

Onze reis begon al op 16 mei. We vlogen op 17 mei namelijk al om 4.20 uur in de ochtend, dus moesten we op 16 mei ’s avonds al met de bus richting Schiphol. Om 21.45 uur vertrok de bus met de eerste deelnemers vanuit Assen richting Emmen, Hoogeveen en Zwolle. Na Zwolle ging de reis door naar Schiphol en daar kwamen we mooi op tijd aan. Er stond een redelijk lange rij voor de bagage drop-off maar de sfeer zat er goed in. Bij het afgeven van de bagage bleek dat van een van de begeleiders het paspoort was verlopen (we noemen geen namen😃).Gelukkig kon deze begeleider een noodpaspoort krijgen. Om 4:20 uur vlogen we richting Corfu. Daar aangekomen waren we na een busrit van ongeveer een half uur in het hotel. We werden vriendelijk ontvangen en kregen meteen een bandje zodat we konden ontbijten. Tegen 13 uur konden we naar de kamers. De rest van de dag hebben we gerelaxt en konden we bijkomen van de reis.

18 mei 2017

Op deze dag hebben we lekker geluierd. We moesten allemaal bijkomen van de nacht die we over hebben geslagen omdat we moesten reizen. Er werd gezwommen en natuurlijk werd er ook genoten van al het lekkere eten. Een groot deel van de groep heeft een wandeling gemaakt door Messonghi. In Messonghi hebben we een drankje gedronken in een restaurantje, waarbij we een prachtig uitzicht hadden over de zee.

19 mei 2017

Op deze dag hebben hadden we onze eerste excursie. Een tour over de noordkant van het eiland. Corfu is prachtig groen, heeft bergen en mooie valleien. Kronkelend met de bus door de bergen kwamen we uit bij een klooster. We werden begeleid door een Nederlands talige gids en zij wist heel veel te vertellen over de geschiedenis van het eiland en haar bewoners. Bij het Klooster heeft zij ons rondgeleid en heeft ze ook veel verteld over het klooster. Vervolgens zijn we weer in de bus gestapt en even later mochten we er al weer uit. Beneden aan de berg van het klooster hebben we heerlijk een drankje gedronken en een enkeling heeft daar even met de voetjes in de zee gestaan. Daarna ging de tour verder. De wegen op Corfu zijn heel erg smal, maar gelukkig hadden we een super goede chauffeur. Hij was zeer kundig, want in één dorpje was de weg zo smal dat we aan beide kanten van de bus maar een centimeter over hadden, en toch zat er geen krasje op de bus. We zijn gestopt bij een uitkijkpunt waar we mooie foto’s konden maken en we hebben een winkel bezocht die lokale producten verkocht. Veel van ons hebben hier de nodige souvenirtjes gekocht. We zijn geëindigd in een dorpje waar we hebben geluncht en waar we even konden rondlopen. Hierna gingen we weer naar het hotel terug.

20 mei 2017

Deze dag stond in het teken van relaxen. We hebben heerlijk aan het strand gelegen en een aantal van de groep hebben op zee op de waterfiets gezeten. Er was ook een groepje wat actiever. Zij hebben samen met Wijnie een lange wandeling langs het strand en winkeltjes gemaakt. In de avond konden we meedoen aan karaoke. Robert Wibier, Geert Veldman en Jan Vellinga hebben gezongen. Alle drie hebben ze het super gedaan maar Jan was de ster van de avond. Hij werd zelfs door gasten live gestreamd op facebook!

21 mei 2017

Deze dag stond in het teken van de tweede excursie. We werden weer opgehaald door de bus en als eerste hebben we het paleis van Sissi bezocht, het Achilleion. Het Achilleion was de zomerresidentie van Sissi.  In het paleis hebben we mooie schilderijen en beelden gezien. Ook was er een prachtige tuin. Na het bezoek aan het paleis zijn we doorgereden naar Corfu stad. Hier hadden we een paar uur de tijd om de stad te bekijken, te winkelen en om even lekker te lunchen. Om 13.30 uur zouden we weer richting het hotel, maar na de telling bleken er nog vier personen te ontbreken. Een paar begeleiders zijn op zoek gegaan. Toen zij terug kwamen bij de bus waren de vier er ook weer. Zij dachten dat ze om 14.00 uur weer terug moesten zijn 😊. Terug bij het hotel was er nog tijd om even lekker te zwemmen voordat het avondbuffet geopend was.

22 mei 2017

Op deze dag hadden we de derde en laatste excursie. Een tocht met de boot naar Paxos en Anti-Paxos stond op het programma. We werden weer met de bus opgehaald en na een rit van ongeveer een uur kwamen we aan in de haven. Iedereen stapte uit de bus en de lunchpakketjes werden uit de bagageruimte gehaald.

Helaas gebeurde er ook een ongelukje, maar door kordaat ingrijpen van de begeleiders, liep het met een sisser af. De patiënt ging met Ankie en Carlien naar het ziekenhuis en de andere deelnemers vervolgende de excursie.

De boot die ons naar Paxos en Anti Paxos bracht, was een grote boot met 220 passagiers. De zee was rustig en aan boord kon iedereen kiezen waar ze konden zitten…zowel in de zon als in de boot was wel ruimte. We hadden gekozen om een lunchpakket mee te nemen, dit kon heel goed aan boord worden genuttigd. De boot voer langs prachtige (onbewoonde) eilanden, mooie vergezichten en prachtig weer. Bij Anti-Paxos aangekomen was er een mogelijkheid een duik in het heldere, maar koude water te nemen. Daarna vertrok de boot naar Paxos, daar gingen we van de boot en hebben 2 uur op het eiland doorgebracht. Paxos is een heel klein, maar gezellig eiland. Na de nodige souvenirs te hebben gekocht en drankjes te hebben genuttigd, was het weer tijd om naar het hotel te gaan. Uiteindelijk was om 18.00 uur iedereen weer in het hotel. Daar kregen we te horen dat de patiënt nog in het ziekenhuis moest blijven en vandaar uit naar Nederland vervoerd zou worden.

23 mei 2017

Dit was de laatste dag van de vakantie. Een deel van de groep heeft gezwommen, gerelaxt en lekker gegeten. De begeleiding brachten een bezoek aan de patiënt. Ook werd er een wedstrijd gedaan wie er het snelst van de glijbaan kon. ’s Avonds was er bingo in het hotel. Iedereen is vroeg op bed gegaan want de volgende dag moesten we al om 5.00 uur opstaan omdat we vroeg in de ochtend weer naar Nederland vlogen.

24 mei 2017

Bijna iedereen was om 5.45 uur in de lobby van het hotel. Bijna iedereen want er waren twee die zich een beetje verslapen hadden. Gelukkig konden zij zich snel aankleden en om 6.05 uur zat iedereen keurig in de bus. Op naar het vliegveld en met een klein beetje vertraging zijn  we weer naar Nederland vertrokken. Op Schiphol was het erg druk maar ondanks dat zaten we redelijk snel allemaal in de bus. Op naar huis!

Wijnie is zowel met de ambulance naar het vliegveld op Corfu, als in de ambulance van Schiphol naar Elim, met de patient meegegaan.

Op één ongelukje na hebben we een hele leuke vakantie gehad, het weer was prima, niet te warm en niet te koud, het eiland Corfu heeft een prachtige natuur, mooie bezienswaardigheden aardige en behulpzame mensen, heerlijk eten en een relaxte sfeer!!!