Verslag vliegreis Mallorca

20/8/2014

Mallorca vanaf Eelde

De vlucht naar Mallorca vanaf Eelde verliep voorspoedig en bij aankomst op Mallorca was het weer geweldig en konden we snel de bus vinden die ons naar het hotel bracht. Het was hotel was groot en verdeeld in 3 gedeeltes. Na het inchecken zijn we eerst maar eens gaan eten en daarna Het avondeten was in snackcorner en het was prima verzorgd.

Santa Ponca

De tweede dag was iedereen al vroeg op om te kijken wat er allemaal te beleven is in Santa Ponca. De dag stond vooral in het teken van ontspannen en genieten van het mooie weer en het all inclusive-hotel. Na het avondeten werd er nog uitgebreid uitgebuikt en gewacht op de animatie van de avond. Hier waren ook een stel jonge Nederlanders onder het animatie-team die voor hun stage een aantal maanden hier werkzaam waren. Na de eerste bingo en andere spelletjes werden we getrakteerd op een show die  erg amusant was. De nachtbrakers gingen daarna nog buiten genieten van een drankje en de meesten gingen voor de nacht inviel alweer naar bed.

De stad Palma

Dinsdag staat de eerste excursie gepland, een bezoek aan de stad Palma. Na een busrit van ongeveer een half uur gaan we direct naar een bijzonderheid, het betreft 1 van de 2 nog bestaande ronde kastelen van Europa.  Deze en een andere in Napels. Dit bijzondere gebouw wordt volop gefotografeerd en ook de ‘levende beelden’ die bij de uitstapplaats staan. Hierna rijden we door naar het centrum, alwaar we een rondleiding krijgen van onze Nederlandse gids. We stappen voor de kathedraal uit en lopen er met een lange trip omheen. Daarna lopen we door naar Plaza Major, waar iedereen de tijd krijgt om zelfstandig door het centrum van Palma te wandelen. Uiteindelijk drinkt iedereen iets op dit mooie plein en gaan we na een paar uur weer terug naar het hotel. We zijn bijtijds terug voor de lunch. ’s Middags is het voor iedereen souvenirs kopen in Santa Ponca zelf en daarnaast genieten van de zon en voor een enkeling een plons in het grote zwembad. De avond verloopt hetzelfde als de vorige avond, veel gezelligheid bij de animatie en daarna nog wat drinken.

Rondrit te maken over het eiland Mallorca

Na een korte nacht, omdat we allemaal bijtijds dienen op te staan om vandaag een rondrit te maken over het eiland. Na het ontbijt is het wachten op de bus en staan de vrouwelijke begeleiders met 41 lunchpakketjes in de handen. Deze hebben we meegekregen van het hotel. We vertrekken vrij snel daarna en de eerste stop is de  mooie plaats Valldemossa, waar we een klooster bezoeken en getracteerd worden op een mooi stukje klassieke muziek van Chopin. Daarna rijden we door naar een plek waar we opstappen op een heel bijzondere trein, helemaal van hout en daarmee gaan we een prachtige rit maken door de bergen en tunnels naar de kust.  Hier maken we prachtige foto’s voor thuis en halverwege stopt het treintje om nog een fotoserie te maken.

Aangekomen aan de kust, is het voor de rolstoelers aanpassen. Lastige ondergrond maar met hulp van een aantal mensen is iedereen in de mogelijkheid om te genieten van deze mooie kustplaats Soller. Hier worden de lunchpakketjes smakelijk opgegeten. Na deze maaltijd lopen we terug naar de bus en rijden we terug genietend van het prachtige landschap in het zuidoosten van Mallorca. Bij aankomst in het hotel gaan nog een aantal sjoelen, we hebben een winnaar van dagprijs, ’s avonds wordt Henk Haveman uitgebreid gehuldigd door het animatieteam.

Na een prima avondmaal in het hotel gaat iedereen zijn eigen weg. Shoppen, voetbal kijken in de stad, kijken naar de opbouw van de kermis of gewoon lekker zitten bij het hotel. Misschien wel wachten op de gevarieerde avond die wederom verzorgd wordt door het animatieteam.

Rustdag

De donderdag is een rustdag, althans voor de meesten. Er is een groepje fanatiekelingen die de trappen willen beklimmen nabij het hotel. De eerste die van de groep boven is, is Leon en hij houdt het niet bij 1 keer. Uiteindelijk gaat hij dit 3 maal achter elkaar doen. De rest van de groep volgde hem niet. Na terugkomst in het hotel waren er nog meer gegadigden die deze 463 treden wilden bedwingen. Zo sterk dat Wijnie ’s middags nog een keer met een groep naar boven is gegaan! De meesten gebruikten deze dag om bij te komen en de laatste souvenirs te kopen.

De grotten van Drach

Vrijdag de laatste excursies van deze vakantie, we gaan de grotten van Drach bezoeken en onderweg stoppen we nog bij een parelfabriek.. Sommige hebben ook nog een bezoek gebracht aan een kurkfabriekje achter deze parelfabriek, daar worden nog wat kleine souvenirs gekocht. Op naar het hoogtepunt van de vakantie, de grotten van Drach. Na aankomst is het wel even wachten bij de ingang, want er zijn meer mensen die dit willen zien.

We zien een prachtig schouwspel van licht door de gangen en grotten. Ook een hele hoop stalactieten en stalagmieten. Op het einde lopen we naar een grote open plek in de grot en wordt het licht gedoofd. We nemen plaats op bankjes en dan wordt het muisstil, na enige tijd horen we heel ver weg muziek en deze komt steeds dichterbij. Het blijkt een bootje met daarin een aantal muzikanten. Na dit prachtige schouwspel van muziek en licht kun je met een bootje over dit onderaardse meer varen naar de uitgang. Dit doen een aantal van ons. De rest vervolgt het pad naar de uitgang en verzamelen we ons weer bij de bus.

Rafael Nadal

Op de terugweg rijden we nog langs het tenniscomplex waar Rafael Nadal zijn eerste jaren getennist heeft. Na aankomst bij het hotel gaat iedereen weer zijn weg en wordt het al snel laat. Vanavond hebben we een spetterend optreden van ABBA!! Alleen zijn de Bjorn en Benny niet van de partij. Deze plaatsen worden ingenomen door een onbekende Engelsman en Onze eigen Hendrik. Prima vertolking van Hendrik op de gitaar. Deze avond wordt afgesloten met een gezellig drankje en daarna zoekt iedereen zijn bed weer op.

Laatste dag op Mallorca

Zaterdag de laatste dag op Mallorca. Langzaam aan begint iedereen zijn koffers weer in te pakken en zijn laatste zakgeld uit te geven. Nog genieten van de heerlijke zon, rustige omgeving en vriendelijke bediening.

Op het einde van de dag  gaan we als afsluiting met zijn allen nog een ijsje halen in een standtent of degene die geen ijsje wilt kan kiezen voor een drankje. Iedereen heeft een goed gevoel over de vakantie en wilt nog wel een week blijven. ’s Avonds is het bij de kermis gezellig druk en is er ook nog een katholieke verering, waardoor er veel lokalen op de kermis gezellig aan tafels aan het eten zijn. Dit zorgt voor een ontspannen sfeer en veel rumoer.

De avond wordt op de gebruikelijke wijze gevierd en iedereen geniet volop. De meesten zoeken bijtijds hun kamers weer op om zich voor te bereiden op de terugreis van zondag.

Kamers leeg te halen

Zondagochtend na het ontbijt wordt het langzaam tijd om de kamers leeg te halen en de spullen te verzamelen in de opslagruimte, zoals gebruikelijk is Richard Poland de helpende hand bij het sjouwen van de bagage. Na de controle van de kamers en het uitchecken, kunnen we nog genieten van een lekkere lunch in de snackcorner, waar we deze vakantie ook mee begonnen zijn. Ook hebben we deze vakantie nog een jarige onder ons en dat is Alja, hier wordt natuurlijk aandacht aan besteed en krijgt hij van ons allemaal een cadeau.

De terugvlucht verloopt voorspoedig, alleen bij aankomst in het warme Nederland(op dat moment was het warmer dan op Mallorca) was het een drukte van jewelste bij de bagage-afhandeling. Dan is het leuk als het wachten beloont wordt, na de sluis zien we weer onze familie en bekenden.

Bekijk de foto's van de reis Mallorca 2014